D'Gems Empire. Powered by Blogger.

instagram

instagram

Instagram

Shaklee di hati

Shaklee di hati
Pengedar Shaklee Johor Bahru, Tebrau, dan seluruh Malaysia
Home » , » RENOVATION RUMAH SENDIRI PART 1

RENOVATION RUMAH SENDIRI PART 1

                                                    PROJEK BAIKI RUMAH

    Dah 2 hari x ada entri baru...sibuk bebenor sekarang ni tengah baiki rumah..Almaklumlah beli rumah second,segalanya banyak yang nak di tukar...fikir punya fikir,tengok blog2 yang buat rumah sendiri,jadi aku ambik keputusan untuk baiki rumah sendiri...


        Ini gambar2 sebelum rumput di sembur racun...agak2 apa lah yang bersarang kat rumput tu semua ek?


  Oh ya...penyewa rumah ni ngan owner lama dulu budak2 lori 10 tayar..cuba tgk kat kawasan tanah tu...tu bekas lori dorang bawa masuk...ambik ko..lori masuk dalam rumah you.......(nasib baik kawasan tanah tu luas)



 Tapi kalau di fikirkan,macam mana lah aku nak duduk kat umah yang memang terbiar ni...tapi x apa rezeki allah nak bagi..Waktu ni (2013)harga rumah ni dalam 235k...kalau sekarang aku x tau lah harga nye bape..


Yang ni pulak rumput dah di racun jeng jeng jeng!!
Ni aku kawtim ngan orang myanmar rohingya yang potong rumput tu...Suruh dia racun kan rumput yang menjadi semak samun sebelum ni.


 Tu dia...hasilnya setelah di racun....memang berbaloi aku suruh orang myanmar rohingya tu racun rumput..makin bersemangat aku nak modifikasi kan rumah aku ni..







Orang myanmar ni pesan kat aku...rumput yang dah mati tu..x yah kumpul kan,biarkan jer..nanti rumput tu reput sendiri..

Lepas ni kita ke part yang menggunakan air pulak tembak menembak kat dinding yang berlumut tu..
 (aku kena stanby lebih tenaga untuk memulakan projek yang masuk ke fasa yang agak berat sikit ni...

kita jumpa di part 2 ok..


0 comments:

Post a Comment